Organize Your Time!

19:13

Hej.


Myślę, że wielokrotnie wspominałam Wam o moim braku zorganizowania. Przez ostatni czas, wywnioskowałam, że jeśli o mnie chodzi, podstawą zadowolenia z życia jest więcej dyscypliny. Może to dziwne, ale popularne marnowanie czasu na dłuższą metę, wywołuje we mnie same negatywne emocje, chyba najzwyczajniej w świecie nie należę do ludzi, którzy siedząc bezczynnie przez dłuższy okres są usatysfakcjonowani. 
Mając wolną chwilę podczas świąt, przeglądałam część blogów i wielu z Was jest w tej samej sytuacji co ja - pisze ważne egzaminy, maturę. Ze względu na to, że pozostał mi ponad tydzień do "Jak zepsuć 3 lata w 3 dni", postanowiłam krótko mówiąc się ogarnąć, ponieważ jestem mistrzynią zwlekania ze wszystkim na ostatnią  chwilę. Niestety przywykłam do uczenia się do ważnych konkursów, sprawdzianów czy właśnie egzaminów dosłownie dzień przed tym wydarzeniem. 

Mam kilka swoich sposobów, na to żeby wprowadzić do swojego życia więcej zorganizowania. Wychodzę z założenia, że zdyscyplinowany czas to uporządkowane życie, więc jeśli mam w dany dzień dużo na głowie zapisuję wszystko w swoim notatniku. Może to śmieszne, ale najzwyczajniej piszę swój "Plan Dnia" - zazwyczaj tyczy się on szkoły. Pomaga mi to o wszystkim pamiętać i mój umysłowy mętlik staje się jasny. 


Jestem w pełni przekonana, że bez znaczenia jest co robi się w życiu - przygotowuje do ważnego egzaminu, szykuje prezentacje dla międzynarodowej korporacji, wykonuje projekt od zleceniodawcy - kilka zasad jest uniwersalnych. 
Przykładowo:
  • lekki odpoczynek nie zaszkodzi, a może wnieść wiele nowych pomysłów i oczyścić umysł (z naciskiem na lekki),
  • w miarę możliwości, czysta i przejrzysta przestrzeń powinny wpłynąć na lepsze samopoczucie i owocną pracę - w moim przypadku jak najbardziej się sprawdza, 
  • chwilowe odłączenie się od internetu na pewno nie wyklucza z grona internautów - nic się nie stanie jeśli na jakiś czas wyłączysz dostęp do sieci,
  • usunięcie wszystkiego co rozprasza i kusi by się oderwać od wykonywanej czynności, na pewno ułatwi skupienie się na wyznaczonym zadaniu, 
  • spanie do południa w wolnym czasie raczej nie działa na naszą korzyść, jeżeli jesteś z osób mojego pokroju na pewno nie będziesz w stanie od razu po przebudzeniu zabrać się do pracy, zależnie od Twoich możliwości - wstań wcześniej, zjedz coś co lubisz, pobiegaj, wyjdź na spacer z psem, pojeździj na rolkach - psychiczny odpoczynek jest niezwykle ważny,
  • ostatnia z moich reguł: "Nie daj się zwariować", może zaprzecza w minimalnym stopniu powyższym, ale nie warto na siłę starać się wykonywać rzeczy praktycznie niemożliwych. Istotne jest rozgraniczenie rzeczy ważnych i ważniejszych. 



Mam nadzieję, że w jakimś stopniu będziecie w stanie zorganizować swój czas i poczujecie się znacznie lepiej. ;) Po jakimś czasie będzie po wszystkim, czasem warto pomyśleć o odpoczynku po ciężkiej pracy! :) 
Love, Vic. 



You Might Also Like

13 komentarze

  1. Kiedyś kompletnie nie potrafiłam się zorganizować, ale ostatnio coraz lepiej mi to idzie :)
    Świetne porady!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. ale jesteś zorganizowana :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne rady ;)) Jestem osobą, ktora lubi mieć wszystko poukładana, więc sama prowadzę taki zeszyt, w którym zapisuję swój plan dnia :D
    śliczne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze przydatne rady, zwłaszcza teraz-dla mnie- kiedy muszę się faktycznie spiąć, by w ostatnie miesiące nauczyć się języka. Zdjęcia genialne, buziaki.

    http://baby-twinny.blogspot.se/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię mieć zorganizowany czas :) świetne porady :)
    Wspólna obserwacja? Ja już zaobserwowałam :) http://nataliexbrunette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę przydatne rady, ja staram się dobrze zorganizować, ale zawsze i tak wszystkie moje plany odpuszczam. Muszę wreszcie coś z tym zrobić!

    Pozdrawiam,
    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że takie zorganizowane życie przychodzi z czasem. Im jesteśmy starsi, bardziej doświadczeni, tym bardziej umiemy wszystko zaplanować, zorganizować, wyciągamy wnioski. Młodość cechuje właśnie takie marnowanie czasu, roztargnienie, ale do wszystkiego trzeba dojrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie z organizacją jest kiepsko, muszę nad tym jeszcze popracować.
    Ale zauważam, że z wiekiem jest coraz lepiej :D
    Ładny nagłówek .
    Zapraszam: http://two-ordinary-girls.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też muszę mieć wokół siebie w miarę uporządkowaną przestrzeń ;)
    Bardzo fajne rady :)
    Ładne zdjęcia dodałaś ;)

    PS. Myślałaś kiedyś o zrobieniu room touru? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Myslalam i na pewno kiedys zrobie, póki co kilka rzeczy musi jeszcze zostać uporzadkowanych :D

      Dziekuje! :*

      Usuń
  10. Bardzo mnie ciekawi co to za pióro. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. piękne zdjęcia i bardzo ciekawy post !
    http://filizanka-herbaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

instagram